2012. augusztus 21., kedd

Hagymalekvár

Mindenre rávehető vagyok...
Egyik barátnőm elárasztott fura receptekkel, ő lelkes kísérletező, termelő, befőző.

A boros lilahagymalekvár elsőre nagyon jól hangzott, de másodikra (olvasás után) necces volt, mert nem tudtam elképzelni, hogy kizárólag édes legyen valami, ami hagymás. Nem tudom, rigolyás vagyok?? (És egyre jobban ;))))

Az eredetiben lilahagyma, vaj, cukor, só, borecet, vörösbor volt, én kicsit változtattam rajta, meg nem is volt itthon pont olyan, pont akkora...

Az enyémben volt 3 nagyobb fej lilahagyma, kevés csirkezsír, kevés fruktóz, só (2x), kömény, egy rúd fahéj, a szomszéd savanyú borából fél pohárral és sima ecet egy negyed pohárral.

Összességében kb. fél óra alatt elkészült. Illatra és ízre jó volt, az állagra kicsit "szétfolyósabbat" gondoltam, de így is jó...
Nekem ízlik, a vendégek nem mind merték megkóstolni :)))


Valószínűleg készítek még ilyet, ajándékba, de kevesebb (sokkal kevesebb) cukorral és kevesebb zsíradékkal.

CH tartalma:
3 db hagyma (kb. 20 dkg) 16g, illetve a fruktóz (cukor)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése